Головна » Файли » МЕТОДИЧНИЙ КЕЙС » Сучасні технології навчання |
05.10.2017, 17:08 | |
Бінарний урок “Математично – граматичні ігри з числами” 7 клас. Автор: Пришляк Світлана Богданівна Навчальний заклад: Великоберезовицька ЗОШ І-ІІІ ст Тема: Математично – граматичні ігри з числами Спрямування: 7 клас бінарний урок «Математично – граматичні ігри з числами»Мета: удосконалювати навички математичних дій з допомогою усної народної творчості та на основі вживання в усному й писемному мовленні різних числівникових форм; розвивати в учнів уміння проектувати знання (перший етап математичного моделювання); розвивати пам’ять, увагу, абстрактне та логічне мислення; виховувати почуття взаємодопомоги, сприяти формуванню цілісного поняття про світ. Обладнання: матеріали для мультимедійного проектування. ХІД УРОКУ I. Мотивація навчальної діяльності Учитель. У Біблії сказано: «Спочатку було СЛОВО…». Сутність життя починається з мови. Мова містить у собі мудрість. Закони математики, фізики, природознавства також «обгорнуті» в слова:
Евристична розминка
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку III. Актуалізація набутих знань Учитель. Якщо ми правильно скеруємо вітрила, корабель, обминаючи рифи помилок, наблизиться до острова скарбів, що має назву «Народна мудрість». Для цього створимо команди математиків та філологів, кожна з яких має знайти оптимальне рішення отриманого завдання. Гасло команд: «Мудрий не вагається, сміливий не боїться».
« + » х « + » = « + » « + » х « – » = « – » « – » х « + » = « – » « – » х « – » = « + »
а) стерпиться — злюбиться; щастя з нещастям на одних санях їздять; середа та п ‘ятниця четвергу не укажчиця. б) наскочила коса на камінь; один до ліса— другий до біса; скільки вовка не годуй, а він…; терпи душа — в раю будеш. в) хороша пісня, коли б трохи довша; від великого до смішного один крок.
Учитель. Отже, команди справилися із завданнями. Наш корабель летить до острова скарбів. Слово і цифра поєднані як друзі, як побратими. «Мозковий штурм» (на розвиток логічного мислення) (Обидві команди працюють над разв’язанням логічних завдань.)
КАДР 8 – х =5 РАК ДУСТ х + 5 = 9 СУД КОЗЕЛ х + 2 = ? ЛЕЗО Відповідь: 3.
Р1А, ПІ2Л, СЗЖ. Відповідь: родина, підвал, стриж.
Про(…), {..,)нер; зви(…), (.)ка. Відповіді: (цент); (чай). Учитель. Ось ми й біля острова. Нам потрібно причалити до однієї з бухт. Кожна бухта – це магічне число. Ми причалимо у бухту з магічною цифрою, що найчастіше трапляється в цій задачі.
Якщо 707 учнів з’їдають 7 сотень сосисок із соусом і 7 сосисок без соусу, то скільки потрібно приготувати сосисок без соусу для 707 тисяч і 707 учнів? Відповідь: 7007.
Назвіть прислів’я і приказки, що містять цифру «7»: сім раз відміряй, а один відріж; семеро одного не ждуть; дерти сім шкур. Де в повсякденному житті нас супроводжує це число? 7 днів у тижні; сім дірок у голові; січ чудес світу; за легендою, Київ стоїть на семи пагорбах. Учитель. Про історію магічної сили цього числа ми дізнаємося з інформаційної довідки.
Про семиденний тиждень йдеться у Біблії. Учитель. Ось ми й на острові скарбів. Адже усна народна творчість — неоціненний скарб у житті людства. Вона є носієм мудрості і праматір’ю законів життя. Коли ми дивимось в люстерко, бачимо свій відбиток навпаки. У мовознавстві існує таке люстерко для слів. Це антоніми: високий — невисокий (низький); кислий — некислий (солодкий).
Творче конструювання Капітан Флінт, повернувшись на острів після сильного шторму, дуже хотів би знову вирушити у плавання, але йому дечого не вистачає. Якщо відмітити ці точки на координатній площині і з’єднати відрізками кожну групу точок, то дізнаєтесь чого йому не вистачало (див. рис): А(5;-2), В(2;-5), С(-4;-5), В(-5;-2), А(5;-2); E(-6;-1), F(1;7), G(1;-1), E(-6;1); M(2;5), N(5;-1), K(2;-1), M(2;5). А у прислів’ях і приказках ця математична модель відбивається так: чому бути, того не минути; половина світу плаче, половина скаче; далеко, та легко, близько, та слизько; від розкоші кучері в ‘ються, а від журби — січуться; добро минеться — лихо буде, лихо минеться — добро буде. IV. Підсумок Отже, краса поетичного слова, мудрість народної думки є основою нашого життя, якій би галузі науки ми себе не присвятили. «Гріш ціна вашій фізиці, якщо вона затуляє від вас усе інше: шелест листя, фарби світанку, дзвін… Фізик, що не сприймає поезії, мистецтва, — поганий фізик». (Л. Ландау.) «Натхнення необхідне в геометрії, як і в поезії». (О. Пушкін.) «Математик, який у душі не поет, ніколи не стане досконалим математиком». (К.Вернадський.) V. Домашнє завдання Знайдіть математичну модель таких прислів’їв: танцював, танцював, та не вклонився; вік звікувати — не в гостях побувати; дай серцю волю — заведе в неволю. Авторськими правами на розміщений матеріал володіє автор, що підтверджено сертифікатом про публікацію №17-621 від 05.10.2017року. Відповідальність за достовірність та якість викладеного матеріалу також несе автор матеріалу. | |
Переглядів: 285 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |