Те, для чого відкрите серце, не може скласти таємниці для розуму. Л. Фейєрбах
Сучасне інформаційне суспільство становить перед школою завдання підготовити випускників здатних:
- Гнучко адаптуватися в мінливих життєвих ситуаціях, самостійно здобуваючи необхідні знання, уміло застосовуючи їх на практиці;
- Самостійно критично мислити, уміти бачити проблеми, що виникають в реальній дійсності і шукати шляхи їх раціонального вирішення;
- Бути комунікабельними, контактними, уміти працювати спільно в різних соціальних групах;
- Самостійно працювати над розвитком власного інтелекту, культурного рівня;
- Грамотно працювати з інформацією.
Вчитель – не той хто вчить, а той у якого вчаться…
Розумове виховання здійснюється безперервно: під час цілеспрямованого навчання, в процесі праці і гри, під час розв’язання життєвих ситуацій, а також шляхом спілкування з дорослими і однолітками.
Для актуалізації опорних знань, перевірки засвоєння матеріалу, умінь та навичок учнів, а також для заохочення учнів до активного вивчення нового матеріалу я використовую такі прийоми інтерактивного навчання як «мозковий штурм», «броунівський рух», «акваріум», «мікрофон», а також ребуси і кросворди. Ці форми роботи можуть бути індивідуальними, груповими або для всього класу.
Єдиний шлях, який веде до знання - це діяльність. Бернард Шоу
Особливе місце на уроці займають вправи, націлені на розвиток розумової діяльності за допомогою математичних завдань.
Використовуюю такі прийоми: логічність, виявлення спільних понять, виключення понять, асоціації, аналіз кількісних відносин, пошук аналогів, формування означень, вираження думок іншим способом, пошук помилок, розвиток уяви. Частина уроку ведеться по групах, використовуються комп’ютерні технології.