Головна » Файли » З ДОСВІДУ РОБОТИ » Педради / МО / Відкриті уроки

Мій відкритий урок. Математичний марафон "НА ВСЕ СВІЙ ЧАС"
03.08.2018, 15:42

Марафон за 35 хвилин: "НА ВСЕ СВІЙ ЧАС"


​Тема. Квадратні корені. Розв’язування задач і вправ


Мета.

Навчальна: закріпити знання учнів про зміст понять «Квадратний корінь з числа», «Арифметичний квадратний корінь з невід’ємного числа»; удосконалювати вміння добувати арифметичний квадратний корінь з числа, знаходити ОДЗ найпростішого виразу, що містить арифметичний квадратний корінь, а також розв’язувати найпростіші ірраціональні рівняння; продовжувати формувати вміння учнів застосовувати вивчені властивості арифметичного квадратного кореня для раціонального обчислення значень числових виразів; узагальнювати знання учнів щодо поняття числа та видів чисел.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, уміння працювати самостійно, чітко будувати свою відповідь, формулювати висновки; розвивати культуру математичних записів, пізнавальний інтерес до історії математики, вміння користуватися мультимедійними засобами.

Виховна: виховувати працьовитість, уміння працювати у колективі, уміння слухати інших; виховувати позитивне ставлення до навчання, раціональне використання часу.

Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.

Методи: усне опитування, виконання вправ, самостійна робота, робота в парах, робота в групах, робота зі схемами, рисунками, таблицями, робота з підручником, порівняння, узагальнення, самоперевірка, демонстрація презентацій.

Тип уроку. Закріплення та систематизація знань, умінь, навичок.

Обладнання. Ноутбук, проектор, екран, флешкарта, інтерактивний плакат, вислови про математику і час, картки із завданнями, підручник, магніти, годинник.

План уроку

І. Організаційний етап

Вітання.

Інтерактивний плакат. Мітка 01.

«Зібратися разом – це початок, працювати разом – це успіх!».

«35 хвилин, які роблять нас розумнішими».

«Вивчення математики подібне до річки, що починається невеличким струмком, а закінчується великою рікою». (Чарльз Колтон, англійський письменник)

«Час не жаліє тих, хто не жаліє часу!»

ІІ. Мотивація

Інтерактивний плакат. Мітка 02.

На попередніх уроках ми вивчили частину розділу «Квадратний корінь». Сьогодні на уроці закріпимо та систематизуємо вивчене, бо

Ви пам’ятаєте ці золоті слова, а ще – без знання квадратного кореня ми не зможемо на уроках геометрії обчислювати сторони прямокутного трикутника за теоремою Піфагора, діагональ квадрата через його площу.

На уроках фізики в 9 класі ви будете вивчати закон Кулона, закон всесвітнього тяжіння, і знову ж таки будете використовувати квадратний корінь  при розв’язуванні задач.

Звідси, зрозуміло,  знання кореня необхідне в різних галузях діяльності: в архітектурі, будівництві, промисловості, в повсякденному житті.

ІІІ. Актуалізація знань, умінь, навичок

Інтерактивний плакат. Мітка 03.

Виконати усно: (за кожну повну правильну відповідь на полях зошита поставити +)

 

  • Що називається квадратним коренем з числа а?
  • Що називається арифметичним квадратним коренем з числа а?
  • Прочитайте і дайте пояснення: ... ; ... ;  ( - знак кореня, радикал; 5, а, в-5 – підкореневі вирази; а≥0, в-5≥0).

  • Що називається добуванням квадратного кореня?
  • Обчислити: 

  • Знайдіть пропущене число:
  • На якому з малюнків зображено графіки функцій ...

  • Як називаються ці графіки? (парабола, вітка параболи)
  • Скільки коренів має рівняння?
  • для будь-яких дійсних чисел а і в, таких що а≥0, в≥0; ...

 

  • для будь-яких дійсних чисел а і в, таких що а≥0, в>0; ... ).
  • (для будь-яких невід’ємних чисел а1 і а2).

IV. Закріплення знань, умінь, навичок

Інтерактивний плакат. Мітка 04.

В зошитах записати: число, класна робота (записано на дошці), тема уроку (на плакаті).

Звучить вислів і прикріплюється на магнітну дошку.

«Одне сьогодні краще двох завтра».

  1. Виконати вправу письмово на дошці (виконують 3 учні одночасно з різним рівнем підготовки).

Вправа 1. (№454, ст. 122, підручник. А. Г. Мерзляк. Алгебра 8)

1 учень - №454 (2);

2 учень - №454 (10);

3 учень - №454 (14). (Виконують, ставлять «+», якщо правильний розв’язок).

Виконали завдання ≈ за 1 хвилину. За цей час у світі:

Виконати вправу в парах за 1 хвилину ( виконують, перевіряють у сусіда по парті, за правильний розв’язок ставлять «+» на полях, слайди 2 і 3).

Вправа 2.  Властивості арифметичного квадратного кореня дали можливість раціонально виконати вправу і зекономити час.

«Час минає, а не вертає» (прикріпити на магнітну дошку).

Відпочинемо 2 хвилини.

Інтерактивний плакат. Мітка 05.

Учень підготував історичні відомості, розмістив їх на інтерактивному плакаті і познайомить нас зі своєю роботою.

  1. Виконати вправу в групах (групи по 4 учні з різним рівнем підготовки виконують завдання на картках, 1 учень з кожної групи записує завдання на дошці після того, як його виконали в групі; поставити «+» тому, хто був біля дошки).

Вправа 3.

1, 2 групи -    

3, 4 групи -  

5, 6 групи -  

Згадаємо про час.

«Відстанеш годиною – не здоженеш родиною».

«Згаяного часу й конем не доженеш». (Розмістити на магнітній дошці).

То ж рухаємося далі.

Інтерактивний плакат. Мітка 06.

  1. Виконати вправу на дошці.

Вправа 4.

«Красивий» розв’язок!

Використавши формули скороченого множення, швидко, зручно і раціонально розв’язали вправу. А також зекономили час! Пам’ятаємо слова М. В. Остроградського:

А ще:

«Краще пізно, ніж ніколи», «Краще на п’ять хвилин раніше, ніж на хвилину пізніше» - народна мудрість (розмістити на магнітній дошці).

Інтерактивний плакат. Мітка 07. (Додатково)

  1. Виконати усно.
  • Розв’язати рівняння з параметром:
  • При якому значенні змінної має зміст вираз:  (х>0;   х≥0;  х≥0, крім 1).

V. Рефлексія

Інтерактивний плакат. Мітка 08.

Виконати тест за 2 хвилини (тести роздати на картках перед уроком).

Перевірити (на екрані), поставити «+», якщо виконано правильно, «?», якщо виконано неправильно (потрібно попрацювати).

Здійснити самооцінку.

Порахувати «+» - 1 бал, додати бонус – 1 бал за нестандартну ситуацію на уроці. Поставити смайлик, який відповідає вашому настрою.

На наступному уроці проаналізуємо виставлені бали.

Ви великі молодці!   Час витратили  немарно!

І на завершення виконаємо дію додавання в стовпчик: (Американський вчений і винахідник)

А ще: (Американський фізик-експериментатор)

VI. Домашнє завдання

Інтерактивний плакат. Мітка 09.

Повторити пункти 11-14. Вправи 463; 465. Додатково вправа 475*.

Знайти одне прислів’я або приказку про час і записати в зошит. 

Мій відкритий урок. Математичний марафон "НА ВСЕ СВІЙ ЧАС"

 

 

 


Урок-подорож по мальовничих околицях рідного міста. Перша зупинка - Нижній Булатець!
Корінь квадратний. Розв’язування задач і вправ.


Урок-подорож. Початок подорожі - від абажура ліхтарика, вниз і направо! Цікавої подорожі НАМ!
Віртуальна подорож у літо: "ЗАЧАРОВАНА СУЛА"


Корисні джерела:

Проект «У світі коренів»

 

 

 

 
 
Категорія: Педради / МО / Відкриті уроки | Додав: LiabahNatalia
Переглядів: 712 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar