Головна » Файли » МЕТОДИЧНИЙ КЕЙС » Сучасні технології навчання |
08.01.2018, 18:41 | |||||||||
Інтерактивний прийом, який доцільно використовувати в якості розминки на початку уроку або під час узагальнення вивченого матеріалу. Час перевіряти рівень засвоєння теми? Вирішили провести чергову контрольну чи звичайне опитування біля дошки? Може краще зробити зріз знань у не менш дієвий, але більш цікавий для школярів спосіб? Отже, пропонуємо саме такий прийом. Для чогоПрийом «Аукціон» дозволяє актуалізувати вивчені напередодні знання і перевірити їх фронтальним чином. Але опитування має дещо незвичайний формат, який точно вподобають школярі від наймолодших до найстарших класів! Застосування цього інтерактивного методу дасть змогу провести ефективну фронтальну перевірку рівня засвоєних знать чи організувати урок-узагальнення. Принцип виконанняСенс прийому ідентичний класичному аукціону, наприклад, при купівлі ексклюзивних предметів старовини. В якості капіталу виступають не гроші, а знання. Лотом аукціону є оцінка. Отже, вчитель пропонує певне поняття за темою вивчення. Задача учнів «придбати» лот, по черзі називаючи певні характеристики чи властивості наданого поняття. Відповідно лот «купує» той, хто останнім називає певну відмінну рису тощо, про що йдеться за умовами завдання. Головна умова виконання – назвати якомога більше як загальновідомих, так і непересічних характеристик заданого поняття, дбаючи про те, щоб відповідь була не лише вичерпною, але і останньою. Цей принцип можна запровадити 2 способами:
Таким чином у ході виконання завдання в результаті «мозкового штурму» учні не тільки згадують певні характеристики чи властивості, але й вчаться знаходити взаємозв'язки між поняттями за темою вивчення. Якщо цей метод був запроваджений на підсумковому уроці з подальшою комплексною перевіркою знань, то доцільно з учнями записати у зошит ключові тези властивостей чи характеристик. Пропонуємо також ознайомитися з інтерактивними прийомами, про які ми писати у попередніх статтях. Приклади завдань та типові помилки учнів, яких можна уникнутиНа уроці математики Приклади відповідей, які можуть надати учні (список не є вичерпним):
Так можна продовжувати до тих пір, поки в учнів не скінчаться варіанти асоціацій. На уроці можна запропонувати кілька понять на обговорення. На уроці географії
На обговорення можна дібрати будь-яке поняття за темою в межах вивчення кожної шкільної дисципліни. Сумісно з цим прийомом, можна використати метод «Геокодер». Типові помилки, яких можна уникнути:Варто вважати за помилку вживання заміни термінів побутовими словами чи невідповідність використання певних сталих виразів чи найменувань. Наприклад, на географії замість терміну «гейзер» вживання слова «водограй» тощо. Також варто зробити акцент на тому, що інформація має бути достовірною. Критерії оцінюванняЗа надання відповіді учень отримує фішку (фішкою можуть вважатися певні наліпки чи кольоровий папір, попередньо підготовлений вчителем). Враховуючі той факт, що тези відповідей можуть мати різну цінність, доцільно запропонувати учням певну кількісну шкалу номінальної значимості відповідей:
Таким чином, пропонуємо виставляти підсумкову оцінку, на основі трьох підходів:
У випадку застосування накопичувальної системи, вчителю слід попередньо подбати про те, щоб фішки були унікальними і їх важко було б підробити. Таким чином вдасться забезпечити дійсну відповідність кількості фішок та дійсно наданих відповідей певним учнем. РефлексіяОбговорюючи результати роботи з учнями, доцільно звернути увагу на те, які взаємозв'язки чи нові властивості були виявлені в результаті такого мозкового штурму. Також варто звернути увагу на те, наскільки важливо вміти збирати та застосовувати розсіяну інформацію. Так, прочитана інформація чи почуті відомості зі ЗМІ, можуть за певних життєвих обставин стати у нагоді. | |||||||||
Переглядів: 277 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |